6 hours left

Då var det bara 6 timmar kvar tills det var dags att åka emot flygplatsen.

Ska under min tid på Kuba försöka skriva här igen. Jag kommer inte ha tillgång till internet så ofta, så jag tänker att jag skriver här så ni alla som är intresserade läsa.


xx Frida

Fr,IDA!

can´t wait til may, when I got to se my very best friend again. 
 



hemma

Nu är jag hemma i Sverige och Lysekil igen. Det var med blandade känslor jag lämnade älskade USA, och det är klart blandade känslor över att vara hemma igen. Ingen tvekan om att jag åker tillbaka dit så fort jag får möjlighet, älskar landet. Men nu ska jag bara umgås med underbara vänner som jag saknat, familjen och släkten. Försöka jobba och spara pengar vore ju nice också, en dag i taget! :)

 
 
 
 

Logan airport

Sitter just nu på logan airport här i Boston. Det är ca 3.5 h kvar tills mitt flyg till Los Angeles går. Suttit här i ca 4.5 h nu. Kollat hela Kenny Starfigther säsongen, skypat med Jossan och ringt Anton, lite vettigt iallafall. Ska iallafall bli as gött och åka på lite semester med Emma, vi kommer ha så roligt! Datan är med, men nån uppdatering hinner jag nog inte med! haha

Idag är det även ett år sedan vi åkte från Landvetter. Shit, låter länge men känns som det var igår jag flytta. Jag älskar USA, och ångrar det inte en sekund. Tycker dock jag är värd semester nu! Haha :)




New York

På fredagen slutade jag 3 timmar tidigare, så åkte med 4 bussen ner till NYC. Var där strax eftr 8, och bussen var i princip tom. Hur skönt som helst. Fredag blev det inte mycket gjort, försökte ta mig upp till lägenheten, vilket inte är det lättaste utan Ida. Men tog mig upp på 45 min, ändå nöjd. Sedan kolla vi film hela kvällen typ.
Lördagen var vi ute hela dagen. Gick i parken, träffa Liam, gick på museum och hängde på Starbucks. Efter denna dagen var det inte mycket ork kvar till mer sen, så det blev kinamat hemma och film. 
På söndagen fick jag åka hem vid 2 för att hinna med sista tåget hem från Boston. Så kom hem vid 9, då jag fick packa inför Califonen som jag åker till på onsdag med Emma, crazy!! :D
 
 
Fick sett denna i helgen, Andy Wathole offcourse! Haha

Kingston

Igår direkt efter jobbet åkte jag hela vägen ner till Kingston, det tog mig ca 1.5 timme med all trafik. Men det var värt det, eftersom jag skulle träffa mina älskade kids. Jag åkte ner så jag skulle hinna kolla på deras träning en stund, och när jag såg Caroline på fältet blev jag alldeles tårögd, gud vad jag saknat den ungen asså! Saknat dem allihop. 5 veckor sedan jag träffa dem senast, känns som en eveighet. Efter träningen åkte vi och åt pizza och tjöta. Dem hade så mycket och berätta och visa. Efter att vi ätit en hel del pizza, åkte vi hem till dem. Kändes som att komma hem igen, ville nästan stanna. & de ville Caroline med jag skulle göra. Men efter att ha hängt där ett tag var jag tvungen att åka "hem". Så fick säga hejdå, vilket inte var lätt. När jag väl åkt sen hör jag Caroline skika från huset "FRIDA, FRIDA, DONT GO!" Så jag stanna bilen, och hon kommer springades emot mig och pussar mig på munnen. Smälter ju, den lilla asså.
Saknar att få spendera varje dag med dem. Även om det var tufft, så var det helt värt de. Älskar dessa barn!
 
 
 
 

helg i Sudbury

Denna helgen spenderades hemma i Sudbury, alla behövde spara pengar. Så vi baka pizza hos Martina, hängde på Starbucks och spela biljard i Dorchester. Helt okey om jag får säga det själv. Skönt att inte ha något planerat ibland. Dock åker jag till New York till helgen igen, Can´t wait! :)
 
helgen spenderades med dessa toppen människorna!
 
 

weekend in NYC

Har även hunnit åka till NYC med min älskade Ida, en sista gång innan hon flytta till SF. Vi hade, som vanligt hur kul som helst. Vi gick på The highlands och käka glass, shoppa i Soho, träffa Emma, festa på Veranda och Griffin, träffa toppen människor och gick på gudstjänst? Haha, I will miss u darling!
 
På the highlands, hur varmt som helst denna dagen!
 
Ida, utanför kyrkan vi just varit på 5 minuters gudtjänst i..
 
 

the city of new york

 
Tänkte slänga upp lite bilder från min senaste helg i New York. En mycket trevlig helg, med toppen sällskap. En del festande och shoppande hann vi också med. Kan inte bli bättre?
 
Emma, Nicole, Jag & Alex 
 
Alex, Emma & Nicole på Griffin

CHRIS BROWN!!

semester

Snart har jag jobbat klart för idag, och då har jag 9 dagars ledigt! Ensam hemma också, det kan inte bli bättre. Är fruktansvärt taggad för en vecka utan planer el jobb, hoppas det blir fint väder bara!

Imorgon är de helg, ska spendera den med Ida. Ser fram emot det! :)

Film & Godis

Idag efter jobbet mötte jag upp Matilda och Martina på Tjmaxx för lite shopping. Fick köpt mig en ny jeansskjorta idag, som jag tror att jag gillar väldigt mycket! Sedan drog vi och fika på starbucks, även ikväll. Mycket mysigt. Kan bara säga det igen, GUD vad jag kommer sakna alla Starbucks kvällar asså! 
På vägen hem svängde vi in på CVS och köpte godis, så nu sitter jag med godis och kollar på Det Brinner, minns knappt vad den handlar om så det är roligt. Dock saknar jag nu Josefine och Gina extra mycket, åt alltid detta godiset ihop med dem.


8/1/2012

& så var det första augusti. De är ju det sjukaste? Vart tog hela denna vår och sommar vägen?
Iallafall, igår fick jag äntligen chansen att åka på det omtalade starbucks mötet som svenskar i området åker på varje tisdagkväll. Riktigt mysigt att få hänga där bland böckerna med underbara tjejer. Kommer verkligen sakna saker som detta. 

Sen på vägen hem hade väl Martina och jag lite otur kan man säga. Vi körde som vanligt, och när vi passera CVS skulle vi göra en sväng och vända tillbaka, och då står det en polisbil intill vägen, men inte tänkte vi på det, för vi gjorde ju inget olagligt, eller? När vi börjar köra sen kör två polisbilar efter oss med blåljusen. Så vi fick svänga in, prata med poliserna om en del, lämna bilen och ringa efter skjuts. Som det kan gå :)

 
Matilda tog en bild på oss från igår, så jag hoppas det va okey att låna den :)

monday

 Hej! Nu var det ett tag sedan jag skrev här på bloggen, så täntke väl mest skriva på grund av det :)
Nu är det måndag och den första jobbdagen denna veckan är gjord, och det gick väldigt smidigt och snabbt. Börja med att Ethan åkte på camp, sen hade Nina balett som jag satt och kolla på, sedan åkte vi till lekplatsen och lekte och nu kom just Ethan och min hostmom hem och jag har slutat. Ikväll ska jag packa upp och organisera lite, har inte orkat ta mig tid och packat upp än, trots jag bott här över en vecka nu.

I fredags var jag helledig, as skönt. Så tog taxi till tåget och sen åkte jag till Boston där jag gick runt för mig själv en stund. Sedan åkte jag upp till Ida och tillbringa fredagkvällen samt hela lördagen med henne. Hur mysigt som helst och gud vad jag saknar henne! Sen på lördagen åkte jag med Johan till hans vän Hanna och spela Wii hela kvällen. Sen på söndagen gjorde vi inte mycket, bara hängde. Iallafall, mycket trevlig helg.

Fick även ett sms från Maja idag på förmiddagen där hon skriver att hon saknar mig, det gjorde ju min dag. Längtar så tills jag får träffa henne igen! :)

july 24th


Då var min andra jobbdag gjord. Idag tog jag med mig kidsen till lekplatsen, och där lekte dem i 3,5 timme! Helt galet mycket energi dem har. Och Nina är världens sötaste, och leker med alla och frågar alla om dem vill vara med, snäll tjej! Efter det åkte vi hem och tog lite snacks, lite tv-tid och sedan tog vi en cykeltur. Nu kom vi just hem ifrån middag ute som min hostmom bjöd med mig & Olga på. Trevligt.

Skypar med mina älskade kids i Kingston med. Saknar dem så himla mycket, mina fina! <3

 

i Sudbury

Nu har jag just vaknat upp hos min nya hostfamily i Sudbury. Det känns alltid lite konstigt när man flyttat in hos någon som man inte känner. Många känslor. Sedan sa jag hejdå till Josefine igår med, inte så roligt. Vi höll oss väl allt vi kunde för att inte börja gråta, gick ändå ganska bra. Men får trösta mig med att vi ses i februari senast igen! :)

Idag ska jag jobba mellan 10-7. Deras förra aupair är fortfarade här, så hon ska vara med hela dagen. Ganska skönt. Slippa vara ensam första veckan! Vad gör ni idag då?
 
Puss & kram
 

sista kvällen tillsammans..

Ikväll är det min och Josefines sista kväll tillsammans i USA. På tisdag åker min älskade vän hem till Sverige, och imorgon flyttar jag till min nya hostfamily i Sudbury. Josefine ska köra mig dit, och det kommer inte bli lätt och säga hejdå. Men vi har bestämt att vi inte ska göra någon stor sak av det, vi ses ju i Sverige nästa sommar! :)
Ikväll har vi varit inne i Boston med Josefines värdfamilj på middag. Riktigt mysigt. Nu ska vi packa det sista, mysa och bara njuta av varandras sällskap. 
 
Du är så fin Josefine. Du är guldvärd. Kommer sakna dig otroligt.

Ombre

Tidfördriv. Ny färg på håret. Josefine har fixat. Känns bra! :)
 

duxbury

Natten spenderade jag hos min LCC i Duxbury. Fick sova i hennes dotter Callies rum, så himla snälla barn har hon. Underbara! Min LCC med för den delen. Idag ska vi nog till stranden, sedan ikväll ska jag på något sätt försöka ta mig till Josefine. Ikväll är det sista kvällen jag, Maja & Josefine kan ses, så det är det som står på schemat idag!

 

på starbucks

Sitter nu på starbucks eftersom nätet hemma inte funkar mer. & jag har varit så dålig på att skriva här, men det har varit allt för mycket saker som hänt de sista nu, så inte hunnit! Nu ska jag snart in till Boston och umgås lite med Johan, för vem vet när man får chans till det igen? Är nämligen i en så kallad rematch, som innebär att man byter famij under sitt år, och vem vet vart jag befinner mig om en vecka? Aja, allt löser sig :) Hoppas ni mår bra där hemma, saknar er extra mycket nu!
 

dagen efter

Idag gick det inte i många knop vill jag lova. Alla vi var väl ganska trötta sedan igår. Vi har bara hängt, ätit och scrapbookat. Nu är de bedtime och jag är sjukt trött fast vi sovit i princip hela dagen!
Godnatt!
 
 
Två bilder från idag.

7/8/2012

 
Har haft en toppenhelg tillsammans med mina finaste vänner!
Igår vid 3pm samlades vi massa hos Esteff för att säga hejdå till henne eftersom hon åker hem på onsdag. Det var mysig stämning där med mat, dryck och mycket sol. Fruktansvärt varmt. Sedan åkte jag, Maja, Malin och Maria hem till Malin och fixa lite, innan vi åkte till Maja för att förfesta och fixa oss lite. Senare kom Gina och Josefine och hämtade upp oss, så åkte vi på houseparty. & det spårar ju som vanligt, men kul var det!
Idag tog vi en lååång sovmorgon innan vi åkte till Josefine för poolhäng och sendan mc donalds middag. Gina åkte även hem till Vermont så blir inte att träffa på ett par veckor, men så fort tillfälle ges tar jag bussen dit upp och hälsar på henne!

Jag har dem bästa vännerna här, och jag är så glad för att vi fått göra denna resan tillsammans. Ni är guldvärda tjejer, och 

It´s crazy

Sitter nu hemma hos Esteff nu, de blir lite scrapbooking kväll och Josefine, Malin och Maria kommer över. Det blir great! Kommer sakna alla mina vänner här så mycket när vi om några veckor kommer befinna oss i olika delar av världen. De är vännerna här som gjort detta året så värt! Sorligt!


svag tjej

Kan inte hjälpa det, men jag är så svag för Victoria secret. Handla i den butiken för säkert 1000 svenska kronor på rean förra veckan, och lovade mig själv att inte gå in där mer på vääldigt länge! MEN idag kom Anna hit med VS-katalogen och behövde bikini hjälp. Så vad klart, slutar det med att jag skicka hem en bikini från rean med. Men den var ju på rean, så det är väl ändå okey. + att jag behöver en ny bikini....NU är det sluthandlat där!
 

Bilder från helgen

Tänkte lägga upp lite bilder ifrån helgen, både från våran lilla midsommarmiddag och från festen i lördags.

På fredagen slutade vi alla ganska tidigt, så vi sågs hemma hos Josefine vid 5-tiden och fixa med massa mat som vi skulle bjuda Josefines hostfamily på. För att visa dem lite vad midsommar innebar. Vi åt så himla mycket alltså, vad fortfarande mätt på lördag morgon. Men gott var det iallafall...
 
Josefine hade gjort mellanläggningen på denna tårtan, sen gick jag & Maja lösa och dekorera den med det mesta vi tycker om. Syns det att Maja gått HR och att jag gjort minst 100 smörgåstårtor på jobbet? HAHA
 
På lördagen sov jag & Maja sjukt länge, och sedan åkte vi till Victoria Secret och handla lite. Efter det grilla vi hemma hos henne, innan vi fixa oss och mötte upp Malin, Maria & Erika för lite tjej-mys innan vi drog på house party. Anna var redan där när vi kom, och Josefine kom lite senare, så alla tjejer var där, lyckat!
 
 
 
 
 
 
Nu är det dags att se på friends och lägga sig, sovmorgon tomorrow. Underbart. 
Puss & Kram

saturday night

Då var det lördag igen då. Sitter nu hemma hos Maja, som vanligt! Idag på förmiddagen åkte vi och storhandla på Victoria Secret, för tredje gången denna veckan. Nu ska jag inte gå in på en Victoria Secret mer detta året asså, är fullt uppgraderad med det mesta nu! Sedan åkte vi hem och grillade kyckling och potatis, och nu har vi just gjort oss iordning lite. Maria, Malin och Erika kommer hit om en stund, så blir det lite tjej-mys innan vi drar iväg på house-party! Vi tänkte cykla dit, men nu började det just åska och regna som bara den, hoppas det lättar upp snart! Vad gör ni idag, ute på Havs eller? :) 


midsommar


Haft lite midsommar-firande med mina älskade vänner här idag! Vi har ätit sjukt mycket mat, det va smörgåstårta, potatis, potatissallad, kötbullar, korv, sill, sallad... ah ni förstår. Åt för hela helgen asså. Sedan klart var de tre olika sorters tårta på det. Bada i poolen hela kvällen gjorde vi, blit 10 år igen när man börjar leka där asså.
Iallafall, en toppen kväll med mina underbara vänner!
 

Victoria Secret

Sitter just nu på Starbucks helt ensam. Anlednigen till det är att det finns inget nät hemma, och jag måste ju kolla allt som händer på facebook och bloggar minst en gång på dagen. Så sitter här med en is-kaffe. 

Slank förbi Victoria Secret på vägen hit, massa rea så kunde ju inte motstå. Så idag blev det 6 nya par trosor som inhandlades, detta är andra gången denna veckan jag handlar där. Ska även åka förbi igen på vägen tillbaka och handla lite till Majsan! Bra vän, ha? Okey, kanske köper lite bodymist till mig själv med!

Annars då? Jo, ca 35 grader varmt ute så det blir poolen hela dagarna, helt okey. Midsommar imorgon. Firas med bäste tjejerna hos Jossan. De var väl det, hörs snart mina kära. Ni vet jag saknar er!

släpp allt..

"Släpp allt och känn hur vi lättar, finns inget som kan fucka det jag känner just nu!"

sunday

Härlig söndag med massa poolhäng. Maja kom hit på förmiddagen, och vi mötte Amanada och Sandra där nere vid poolen med. Har varit hur skönt väder som helst. Vid 3-tiden drog jag & Maja lunch från Burger King, och sedan åkte vi hem till mig och planera lite inför veckan och helgen.
Nu till eftermiddagen tänkte jag dra ut på powerwalk när Maja åker hem, sedan blire de väl film och glass, ovanligt? Haha

saturday

Hängt med min vapendragare hela fredagen och lördagen, nu var vi för trötta på varandra så det var dags att spendera en lördags natt ifrån varandra, I miss u already! Annars då?, jo är ensam hemma som vanligt, gaanska otäckt, haha! Vad gör ni idag, festar med alla studenter? Wish I was there!

RSS 2.0